نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5941
-
الف
+

«شهرام ناظری» آوازخوان مشهور ایرانی: از برگزاری کانسرت در افغانستان و تاجیکستان استقبال می کنم

«شهرام ناظری» آوازخوان مشهور ایرانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 از برگزاری کانسرت در افغانستان و تاجیکستان استقبال کرد.

در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده‌ و طی ۳۰ سال فعالیت هنری، توانسته سبک جدیدی از موسیقی را که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است به‌وجود آورَد.

وی از اولین کسانی‌ است که با استفاده از موسیقی مقامی، اشعار شاهنامه فردوسی را اجرا  و تاکنون بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی را روانه بازار کرده است.

«شهرام ناظری» آوازخوان، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز موسیقی اصیل ایرانی در حاشیه مراسم بزرگداشت استاد «یدالله کابلی خوانساری»  تمایلی به مصاحبه با خبرنگاران نداشت اما باتوجه به علاقه اش به مردم افغانستان، تاجیکستان گپ و گفتی کوتاه با خبرنگار افغانستانی آی فیلم2 داشت.

این هنرمند پرآوازه ایرانی گفت: من بسیار علاقمند به مردم فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان هستم و خوشحالم که با تلویزیون شما صحبت می کنم.

وی با اشاره به اینکه «آواز» ، «ادبیات و شعر» و «خط» عضو های جداناپذیری می باشند و با هم کاملا در ارتباط هستند ، درخصوص «استاد یدالله کابلی خوانساری» گفت: آقای کابلی خوانساری یکی از برجسته گان هنر خط هستند که سال هایی از زندگی شان را در این راه سپری کردند و اکنون جزو هنرمندان بزرگ و قیمتی ایران می باشند.

استاد «ناظری» درخصوص چگونگی تبدیل شدن «استاد کابلی» به یک چهره ماندگار گفت: هنرمندی که ماندگار می شود فقط در هنر خودش تبحر ندارد ، بلکه در هنرهای دیگر و در علوم دیگر و مسائلی مربوط به جهان و اجتماع آشنایی دارد که قطعا «استاد کابلی» علاوه بر خط و ادبیات به فنون دیگری هم آراسته بوده که توانسته به این مرحله برسد.

«شهرام ناظری» در پاسخ به این سوال خبرنگار آی فیلم 2 که اگر قرار باشد برای مردم افغانستان و تاجیکستان کانسرتی برگزار کنید یا از شما دعوت شود ، خودتان چقدر استقبال خواهید کرد ، گفت: بسیار زیاد ، در ابتدا هم اشاره کردم که من شیفته مردم افغانستان ، تاجیکستان ، ازبکستان هستم .

وی در ادامه افزود: من عاشق مردم فارسی زبان این مناطق هستم و برای آن ها نهایت احترام را قائل هستم.

آقای «ناظری» در پایان این مصاحبه همچنان از علاقه خود به موسیقی کشورهای افغانستان و تاجیکستان خبر داد.

مصاحبه کننده: نادیا پروانی

نظر شما
ارسال نظر